יום שישי, 21 בדצמבר 2012

פרשת בר-און - חברון

ה ר ק ע

בראשית שנת 1997 עמד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, בפני הכרעה לגבי חברון מול הרשות הפלסטינית. ברקע התנהל משפטו של אריה דרעי בתיק האישי נגדו בגין שוחד. אריה דרעי היה יו"ר ש"ס, והיה ברור כי ללא תמיכתה של ש"ס בהסכם חברון, ההסכם לא יאושר.

באותה עת סיים היועץ המשפטי, מיכאל בן יאיר, את כהונתו, והיה צורך למנות יועץ משפטי חדש. ואז, 4 ימים לפני אישור הסכם חברון בממשלה, הודיע נתניהו במפתיע על מינויו של עו"ד רוני בר-און, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אך הוא נאלץ להתפטר כעבור יומיים בלבד, בעקבות הביקורת חריפה שעורר מינוי זה.

פרשת בר-און - חברון, נחשפה ע"י העיתונאית, אילה חסון, בערוץ הראשון, בתאריך 22.1.1997, והתברר, כי מינויו של עו"ד רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, היה חלק מקנונייה שיזם שר הפנים דאז, אריה דרעי, בתיווכו של חברו, הקבלן בעל ההון, דוד (דודי) אפל, חבר ליכוד שידו בכל ויד כל בו, ולפיה, עו"ד רוני בר-און, בתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה, יאפשר לאריה דרעי להימלט מן האישומים הפליליים נגדו, בעסקת טיעון נוחה. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ידע מדוע אריה דרעי לוחץ עליו למנות את רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אך נאלץ להיכנע ללחציו, בתמורה לתמיכת ש"ס להסכם חברון.

בעקבות הכתבה של אילה חסון, הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו להעביר את הטיפול בפרשה, לידי המשטרה, לחקירה.

אני תוהה, האם הקבלן ובעל ההון החרדי, דוד (דודי) אפל , שפעל למען דרעי בפרשת זו, בר-און - חברון, פעל למען דרעי גם בפרשת הקשישה אסתר ורדרבר, ניצולת השואה, שעמדה להעיד נגד דרעי, ונרצחה?




אני מאמינה שכל הכוחות הקיימים בעולם, בטלים ומבוטלים מול כוחו של בורא עולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה